
Doğru
yapılmış olan dönüşümde, LPG’li kullanımda benzinli kullanıma göre maksimum % 4 civarında performans kaybı söz konusudur.
Benzinli motorlarda maksimum güç 6000 d/d civarında elde edilmesi nedeniyle
normal kullanım şartlarında bu kayıp hissedilmez. Aynı kayıp motor torkunda da meydana
geldiğinden ve maksimum tork 3000 – 4000 d/d aralığında elde edildiğinden yokuş
tırmanırken bu kayıp bir miktar hissedilebilir. Örnek, 4. Vites 100 km/h hızla
rampa başlangıcında tam gaz yapıldığında, yokuş sonunda hız benzinli
kullanımda 110 km/h hıza ulaşıyorsa LPG’li kullanımda 105 km/h hıza ulaşılabilir.
Motorun
benzin sisteminde herhangi bir sorun veya yıpranma nedeniyle performans kaybı
yaşanıyorsa, LPG ile kullanımda performans artışı da sağlanabilmektedir.
Yorum Yapın